Wyobraź sobie, że właśnie uruchomiłeś swój start-up. Twoja strona wygląda wspaniale, ale nie masz wystarczającego budżetu na zbudowanie aplikacji mobilnej, która mogłaby być ważnym elementem rozwoju Twojego biznesu.

Jednak stworzenie aplikacji mobilnej na dwa różne systemy (Android i IOS) jest bardzo kosztowne i trochę ryzykowne. Istnieje szansa, że poświęcisz na to dużo czasu, a Twoja jeszcze mało znana marka okaże się nie wzbudzać wystarczającego zaufania u potencjalnych klientów. A co może być tego skutkiem? Mała liczba pobrań Twojej aplikacji ze sklepu.

Zastanów się, czy Twoi klienci będą wystarczająco zdeterminowani, aby po zamknięciu witryny podjąć dodatkowe kroki, takie jak wyszukanie Twojej aplikacji w Google Play lub App Store, a następnie poczekają aż zostanie zainstalowana?

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach ludzie są dużo bardziej wymagający i niecierpliwi, niż kiedyś. Coraz częściej oczekują błyskawicznych rozwiązań. Pobieranie Twojej aplikacji z zewnętrznego sklepu nie brzmi jak szybka i wygodna operacja. Z punktu widzenia User Experience, Twój potencjalny klient musi zrobić jeszcze wiele kroków, zanim zacznie korzystać z Twojej aplikacji mobilnej.

Poza tym – jesteś pewien, że Twoi klienci będą mieć wystarczająco miejsca w pamięci na telefonie, aby pomieścić kolejną aplikację? Mamy wobec tego pewne wątpliwości!

Zainwestujesz więc dużo pieniędzy w budowę aplikacji mobilnej na dwa różne systemy, a nie nie masz właściwie żadnej pewności, że ludzie faktycznie z niej skorzystają. Ahh… i nie zapomnij jeszcze o ogromnych sumach pieniędzy, które będziesz musiał zainwestować w promocję i reklamę aplikacji! Przecież ludzie muszą się o niej jakoś dowiedzieć.

Jesteś przerażony? Spokojnie! Na szczęście żyjesz w 2019 roku, kiedy to tworzenie progresywnych aplikacji webowych staje się powszechnym rozwiązaniem!

Nigdy nie słyszałeś o PWA – Progressive Web Apps (progresywnych aplikacja webowych)? Najwyższy czas nadrobić zaległości! Tutaj znajdziesz trochę teorii na ten temat.👇

Tym razem chcielibyśmy Was troszeczkę zainspirować i zaprezentować sukcesy marek, które postanowiły zbudować Progressive Web Apps. 

LANCOME

Lancome to francuska marka kosmetyków, która jest własnością L’Oreal od 1964 roku. Firma dystrybuuje perfumy, produkty do pielęgnacji skóry i kosmetyki na całym świecie.

PROBLEM

Firma Lancome zauważyła, że ich współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych (15%) jest znacznie niższy, niż na komputerach stacjonarnych (38%). Liczba osób odwiedzających ich stronę na urządzeniach mobilnych stale rosła, jednak użytkownicy nie podejmowali żadnych działań dążących do zakupu produktów. Wyglądało na to, że strona mobilna nie była dostosowana do zakupów internetowych i co więcej, nie zachęcała odwiedzających do tego typu działań.

Marka Lancome postanowiła przebudować mobilną stronę internetowę po to, aby zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia związane z zakupami. 

ROZWIĄZANIE

Ich pierwszym pomysłem było zbudowanie aplikacji mobilnej. Jednak po pewnym czasie zarządzający marką Lancome zdali sobie sprawę, że to rozwiązanie byłoby dobre, ale jedynie dla stałych klientów. Inni użytkownicy, zwłaszcza nowi, mogliby zrezygnować z pobierania aplikacji, ponieważ nie kupują w ich sklepie aż tak często i zwyczajnie nie potrzebowaliby mieć jej na stałe w telefonie.

Dlatego marka Lancome zdecydowała się na zbudowanie progresywnej aplikacji webowej, która miałaby cechy aplikacji natywnej i angażowała odbiorców poprzez wysyłanie powiadomień push (są to powiadomienia w czasie rzeczywistym widoczne na ekranie) oraz pracowała w trybie offline. Jednocześnie użytkownicy nie musieliby przechodzić do zewnętrznego sklepu, aby ją specjalnie pobrać. 

REZULTATY

Po zastosowaniu wspomnianych wcześniej zmian marka Lancome zauważyła wyższy wskaźnik zaangażowania, mimo że większość ich użytkowników korzystała z IOS (65%), a Progressive Web Apps nie były jeszcze obsługiwane przez markę Apple. Użytkownicy zaczęli spędzać więcej czasu na ich stronie mobilnej (długość sesji wzrosła o 53%) i co więcej, współczynnik odrzuceń (procent użytkowników, którzy weszli na Twoją stronę, a następnie ją opuścili, nie przechodząc do dalszych podstron Twojej witryny) spadł o 10%.

Na urządzeniach z Androidem marka Lancome bardzo skorzystała na wysyłaniu powiadomień push, które były bardzo podobne do dobrze już znanym użytkownikom powiadomień z aplikacji natywnych. Zachęciły one odwiedzających stronę do kupowania – 8% klientów, którzy kliknęli w powiadomienie, dokonało zakupu.

Kolejną korzyścią stworzenia progresywnej aplikacji webowej był fakt, że czas, po którym strona staje się interaktywna skrócił się o 84%.

Tutaj przeczytasz pełne case study dotyczące marki Lancome i Progressive Web Apps. 

TRIVAGO

Trivago to światowej sławy wyszukiwarka hoteli, dostępna w 33 różnych językach. Na podstawie informacji o hotelu, zdjęć, ocen, recenzji, filtrów i innych funkcji, Trivago pomaga użytkownikom znaleźć najlepsze oferty na hotele. 

PROBLEM

Marka Trivago zauważyła znaczny wzrost liczby użytkowników otwierających ich stronę na urządzeniach mobilnych w ostatnich latach. Dlatego postanowili udoskonalić doświadczenia użytkowników związane z eksploatowaniem ich strony mobilnej.

Okazało się to jednak trudnym zadaniem. Firma nie była pewna, czy ludzie zaakceptują koszt pobrania aplikacji natywnej, tylko po to, żeby sprawdzić czy ona w ogóle spełnia ich oczekiwania.

Zauważyli też, że wiele osób ma problem z nawiązaniem jakościowego połączenia z internetem na urządzeniach mobilnych. Z tych powodów marka Trivago postanowiła rozejrzeć się za innym rozwiązaniem, niż tworzenie aplikacji natywnej. 

ROZWIĄZANIE

Marka Trivago wreszcie odkryła Progressive Web Apps, których funkcje wydawały się być idealne dla ich potrzeb. Przez cały czas szukali rozwiązania, które zapewniłoby im wyświetlanie się powiadomień push, działanie aplikacji w trybie offline oraz zapis skrótu aplikacji na ekranie głównym. Jednak najważniejszym i decydującym czynnikiem dla Trivago była dostępność do aplikacji z poziomu standardowej przeglądarki mobilnej.

To rozwiązanie pomogło im zbudować aplikację bez konieczności angażowania do tego dużego zespołu programistów. Skupili się na najważniejszych funkcjach, takich jak powiadomienia push, dostęp do aplikacji w trybie offline oraz możliwość dodania aplikacji do ekranu głównego.

Największym z wyzwań okazało się stworzenie intuicyjnego interfejsu dla użytkownika, ponieważ projektowanie obrazu dla urządzeń mobilnych znacznie różni się od tego dla standardowych stron internetowych. 

REZULTATY

  • mobilna strona internetowa Trivago jest dostępna w 33 językach w 55 krajach, 
  • ponad 500 000 osób dodało skrót z aplikacją Trivago do ekranu głównego, a ich zaangażowanie wzrosło o 150%,
  • w porównaniu do poprzednich witryn mobilnych, progresywna aplikacja webowa przyciągnęła znacznie więcej użytkowników. Przed zbudowaniem PWA odnotowano tylko 0,8 powtarzających się wizyt. Teraz ten współczynnik wzrósł do 2. 
  • powiadomienia push okazały się doskonałym środkiem komunikacji z użytkownikami – pomogły zwiększyć konwersję. Liczba kliknięć w PWA w ofertach hotelowych wzrosła o 97%.

Tutaj przeczytacie pełne case study dotyczące marki Trivago. 

TWITTER

Twitter to serwis społecznościowy, na którym ludzie publikują krótkie wiadomości, zwane tweetami. Twitter powstał w marcu 2006 roku. Obecnie ma ponad 335 milionów aktywnych użytkowników (lipiec 2018).

PROBLEM

Twitter zauważył, że jego użytkownicy musieli pokonywać wiele przeszkód w celu używania ich aplikacji mobilnej. Niektórymi z nich były wolne łącza na telefonach komórkowych oraz mało miejsca w pamięci na urządzeniach mobilnych. W wyniku tego odwiedzający niechętnie spędzali czas na aplikacji Twittera oraz byli mało zaangażowani – rzadko dodawali posty lub je komentowali.

Twitter chciał znaleźć atrakcyjną alternatywę dla osób, które nie używają ich aplikacji natywnej lub mają niewystarczającą ilość miejsca w pamięci na telefonie, żeby ją pobrać.

ROZWIĄZANIE

Twitter postanowił zbudować progresywną aplikację mobilną, ponieważ wydawała się marce najlepszą kombinacją nowoczesnej strony internetowej w połączeniu z funkcjami charakterystycznymi dla aplikacji natywnych. Szybkie ładowanie się strony, mniejsze zużycie danych oraz duża dostępność aplikacji były cechami, których szukał Twitter.

REZULTATY

Wyniki okazały się imponujące – wystarczy spojrzeć na liczby, które mówią same za siebie. Twitter odnotował:

  • 20% spadek współczynnika odrzuceń,
  • 65% wzrost liczby odsłon stron w trakcie jednej sesji, 
  • 75% wzrost liczby wysłanych tweetów. 

Podobnie jak w przypadku innych case studies, funkcja dodania ikonki do ekranu głównego oraz możliwość wysyłania powiadomień push znacznie zwiększyły zaangażowanie użytkowników. Co więcej, Twitter zauważył, że 250 000 unikalnych użytkowników uruchamia Twitter Lite z ekranu głównego średnio 4 razy dziennie. Co więcej, wysyłają ponad 10 milionów powiadomień codziennie.

Zgodnie z intencjami Twittera, jego aplikacja na urządzenia mobilne zajmuje znacznie mniej miejsca (tylko 600 KB), niż natywna aplikacja na Androida (23,5 MB). Zwiększa to prawdopodobieństwo tego, że użytkownicy będą mieć wystarczająco miejsca w pamięci telefonu, żeby zapisać w niej progresywną aplikację webową.

Twitter dodał też tryb oszczędzania danych, który pomaga użytkownikom kontrolować ilość przesyłanych danych na urządzeniach mobilnych. Dzięki tej opcji korzystający z aplikacji może sam wybrać, które obrazy lub filmy chciałby załadować w pełni, a które mogą pozostać jedynie w podglądzie.

Tutaj przeczytacie pełne case study dotyczące marki Twitter.

Czy przekonaliśmy Cię do stworzenia progresywnej aplikacji internetowej? Co o nich myślisz? Czy są one przyszłością dla aplikacji na urządzenia mobilne? Daj nam znać w komentarzu!

Chcesz stworzyć PWA? 

Komentarze