Czy sprzedaż na Twojej stronie utknęła w miejscu? Szukasz pomysłów na odświeżenie witryny? A może chciałbyś, żeby strona była bardziej przyjazna dla użytkownika i dzięki temu generowała lepsze wyniki? Jeśli chciałbyś poznać wskazówki, jak zmienić tę sytuację, to trafiłeś we właściwe miejsce! Usiądź wygodnie i przeczytaj o najważniejszych trendach w e-commerce na 2020 rok.

Komórki przodem, czyli mobile-first w projektowaniu stron internetowych

Mobile-first w projektowaniu stron internetowych

W zeszłym tygodniu rozmawiałeś z Jackiem, Twoim ulubionym programistą, na temat budowy nowej strony internetowej. Powiedziałeś mu, żeby przede wszystkim skupił się na wersji na komputer stacjonarny, a jeśli znajdzie trochę więcej czasu, może też stworzyć mobilną, ale żeby nie zawracał sobie tym przesadnie głowy.

Czy naprawdę uważasz, że projektowanie stron internetowych z pierwszeństwem na komputery stacjonarne zapewni sukces i dobrą widoczność witrynie w wyszukiwarce Google?

W 2020 r. powinieneś zmienić sposób myślenia. Według statystyk na całym świecie ponad 1,2 miliarda użytkowników korzysta z Internetu mobilnie. W samej Polsce w styczniu 2019 roku, liczba użytkowników korzystających z Internetu wyniosła 28,6 mln. Co ciekawe, z badań Gemius/PBI wynika, że w tym okresie więcej Polaków łączyło się z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych (24,1 mln), niż komputerów i laptopów (23,3 mln).

Zanim wyjaśnimy, czym jest podejście „mobile-first”, przypomnijmy sobie definicję Responsive Web Design (RWD). Jest to sytuacja, w której programiści najpierw projektują stronę internetową na komputery stacjonarne, a następnie dostosowują ją do innych rodzajów urządzeń i rozmiarów ekranu.

W podejściu „mobile first” jest dokładnie odwrotnie. Projektanci skupiają się najpierw na potrzebach użytkowników mobilnych i komórkowej wersji strony internetowej. Później dostosowują ją do widoku na komputerze i innych urządzeń.

Jeśli nadal nie jesteś przekonany, weź pod uwagę fakt, że od 1 lipca wszystkie nowe witryny są oceniane za pomocą indeksowania Google dla komórek. Oznacza to, że projektowanie mobilne nie tylko pomoże osiągnąć wysoki wynik w wyszukiwarce Google, ale jest też obowiązkowe, jeśli chcesz, aby Twoja witryna pojawiała się w wynikach wyszukiwania.

Twoja strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych? Pomożemy Ci to zrobić!

Modele subskrypcyjne

modele subskrypcyjne w e-commerce

Zastanawiasz się czym charakteryzuje się popularny w ostatnich czasach model subskrypcyjny? Jest to model biznesowy, w którym klient musi płacić regularnie (na przykład co miesiąc) określoną kwotę, aby mieć dostęp do konkretnej platformy.

Modele subskrypcyjne w e-commerce nie są już tylko trendem – stały się naszą codziennością. Wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze platformy, które korzystają z tego sposobu dostarczania treści – Netflix, Spotify lub Office 365. Z ilu z nich sam korzystasz, może nawet codziennie?

Coraz więcej marek decyduje się na wybór tego rodzaju modelu biznesowego. Dlaczego? Cóż, istnieje wiele zalet takiego rozwiązania:

Model subskrypcyjny może pomóc zwiększyć sprzedaż na stronie

Wielu klientów jest niezdecydowanych. Nie ufają jeszcze Twojej marce na tyle, by kupić pełną, drogą wersję produktu. Jeśli jednak dasz im szansę spróbować czegoś tańszego, płaconego w regularnych odstępach czasu, z możliwością wycofania się, klient szybciej podejmie decyzję o zakupie.

Klient może wybrać konkretny rodzaj abonamentu

Jeśli użytkownik jest bardziej wymagający i chce mieć dostęp do większej liczby opcji, może wybrać wariant premium. Jeśli jednak chce korzystać tylko z podstawowych funkcji abonamentu, może wybrać najprostszy plan. Dzięki temu wszyscy będą zadowoleni!

Dlaczego? Bo nie ryzykuje tak bardzo, jak w przypadku jednorazowego wydania dużej sumy pieniędzy. A jeśli Twoja usługa jest dobrej jakości, użytkownik przyzwyczai się do niej i będzie kontynuować subskrypcję.

Poprzez subskrypcję usługi klienci bardziej przywiązują się do Twojej marki

Subskrybenci są nie tylko jednorazowymi nabywcami usługi, ale stają się Twoimi stałymi klientami. Oznacza to, że nie musisz wydawać dużych pieniędzy na pozyskiwanie nowych użytkowników, ponieważ skupiasz się na utrzymaniu klientów. A to są zazwyczaj dużo niższe koszta. 

Personalizacja produktu

Trend ten jest obecny na rynku już od kilku lat, ale teraz stał się ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. To dlatego, że współcześni konsumenci naprawdę oczekują personalizacji. Jeśli nie zapewnisz im tej możliwości, przejdą do konkurencji, która ją oferuje.

W czasach digitalizacji klienci mają dużo wyższe oczekiwania i szukają spersonalizowanych produktów. Badania Deloitte potwierdzają, że aż 48% konsumentów deklaruje, że może dłużej czekać na spersonalizowany produkt lub usługę. Badanie pokazuje również, że ludzie nie potrzebują spersonalizowanej komunikacji z marką, ale oczekują produktów dostosowanych do ich potrzeb.

Z kolei badanie Accenture dowodzi, że 33% konsumentów kończy relacje biznesowe z powodu braku personalizacji.

Zastanawiasz się więc jak spersonalizować produkt w świecie e-commerce? Mamy dla Ciebie rozwiązanie: zbuduj na stronie konfigurator produktów! Pomoże on zwiększyć sprzedaż, ale przede wszystkim sprawi, że klient będzie bardziej zadowolony z zakupu.

Konfigurator produktów lub usług to aplikacja do projektowania towarów idealnie dostosowanych do potrzeb klienta. Pozwala mu dodawać lub zmieniać kształt, kolor czy funkcjonalności wyrobu/artykułu albo stworzyć całkowicie nowy, niestandardowy produkt.

Coraz więcej firm decyduje się na budowę konfiguratora produktów w sklepach internetowych. Zakładamy, że pewnego dnia narzędzie to stanie się standardem w wymagającym świecie cyfrowym! 

Zamierzasz zbudować konfigurator produktu?

Różnorodne opcje płatności

różnorodne opcje płatności w e-commerce

Proces zakupu w Twoim sklepie internetowym został bardzo starannie zaprojektowany, ale niestety od zeszłego roku zauważyłeś znaczny spadek sprzedaży. Szukasz przyczyny.

Rozmawiasz na ten temat z przyjacielem, specjalistą od e-commerce w IBM, a on zaczyna zadawać Ci niewygodne pytania: dlaczego nie oferujesz możliwości płacenia mobilnie, za pomocą Apple, Samsung czy Google Pay? Gdzie jest Paypal? Co z kryptowalutami? Nie wiesz co odpowiedzieć. Nie wiedziałeś, że powinieneś oferować wszystkie występujące rodzaje płatności mobilnych, aby zadowolić konsumentów.

W dzisiejszych czasach klienci są bardzo niecierpliwi i uwielbiają szybkie rozwiązania. Po prostu przyzwyczaili się do nich. Jeśli nie zaoferujesz im ich ulubionych metod płatności na stronie, porzucą koszyk lub kupią produkt, ale nigdy więcej nie wrócą do Twojego niewygodnego sklepu internetowego. Udadzą się do konkurencji, która zapewni im lepsze i przyjemniejsze doświadczenia związane z procesem zakupu.

Potrzebujesz wdrożyć nowe opcje płatności na stronie?

Mikro-interakcje

Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do wykonania określonych zadań na stronie, takich jak subskrypcja newslettera, czy zapisanie się na organizowane wydarzenie? Wykorzystaj potęgę mikro-interakcji! Są to małe animacje przycisków, formularzy, ikon, które zwiększają zaangażowanie użytkowników i krok po kroku pomagają im osiągnąć drobne cele na stronie.

Mikro-interakcje mogą być również wykorzystane do powiadomienia użytkownika, że ​​urządzenie jest w trybie gotowości i czeka na jego akcję. Powinno to go zachęcić do zrobienia następnego kroku.

Na przykład w systemach iOS, gdy chcesz usunąć aplikację, naciskasz odpowiednią ikonę, a następnie wszystkie miniatury lekko “wibrują”. Dają do zrozumienia użytkownikowi, że system czeka na kolejny ruch.

Korzystanie z mikro-interakcji pokazuje, że ​​troszczysz się o użytkowników i ułatwiasz im nawigację na stronie. Bądź kreatywny, a użytkownicy docenią Twój wysiłek! Projektowanie mikro-interakcji na stronie pomoże Ci bardziej zaangażować klientów w proces zakupu. I wyróżnisz się na tle konkurencji!

Co sądzisz – który z wymienionych trendów będzie najbardziej znaczący w 2020 roku? A może znasz inne trendy w e-commerce, o których warto wspomnieć? Daj nam znać w komentarzach!

Komentarze