Od kilku lat prowadzę sklep internetowy, którego promocję wspieram blogiem. Codziennie obserwuję mnóstwo wejść nowych i powracających klientów właśnie stamtąd. W rozmowach telefonicznych także często słyszę, że to właśnie treści blogowe sprawiły, że kupujący zdecydowali się na zakup u mnie, a nie u konkurencji. A ta jest dość spora. Nawet producenci, których produkty oferuję, sprzedają je online.

W swoich działaniach na blogu stawiam na szeroką ofertę i bezstronne doradztwo przy doborze odpowiedniej marki, co było strzałem w dziesiątkę. Klienci cenią sobie obiektywizm i możliwość weryfikacji oferty. Podpowiadam, na co zwrócić uwagę przed zakupem. Wskazuję, co jest istotne przy wyborze. Udostępniam ciekawostki i odpowiedzi na częste pytania. 

Zachęcam także do indywidualnych konsultacji, jak i korzystania z zamieszczanych na blogu porad. To pozwala mi budować zaufanie, tworzyć relacje z odbiorcami i być dla Klientów Panią Jolą, a nie kimś nieznajomym z infolinii dużej korporacji.

blog - o czym pisać?

Doradca i ekspert dla klienta

Dzięki blogowi Ty również możesz stać się dla Czytelników wspierającym doradcą i ekspertem w swojej dziedzinie. To u Ciebie będą szukać porad i polecać Twoje treści i to, co oferujesz dalej. W artykule znajdziesz wskazówki na temat tego, o czym pisać na blogu i jak to robić, by było to efektywnym wsparciem marketingowym dla już oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, na co zwrócić uwagę, chcąc skutecznie wpłynąć na ilość nowych klientów. 

Zacznij od założenia bloga

Prowadzenie wartościowego bloga jest świetną inwestycją w długofalowe pozyskiwanie Klientów. Zauważ, że artykuł przygotowujesz raz (plus ewentualnie co jakiś czas go odświeżasz), a on cały czas pracuje na to, by kolejne osoby odwiedzały Twoją stronę. Jeżeli jeszcze nie posiadasz bloga serdecznie Cię do tego zachęcam. Zwłaszcza, jeśli jesteś posiadaczem konta hostingowego w MSERWIS. Wtedy jego instalacja przy użyciu autoinstalatora jest banalnie prosta i zajmuje dosłownie chwilę: https://www.mserwis.pl/hosting/wordpress

Blog zainstalowany zostanie na najpopularniejszym na świecie systemie CMS – WordPressie. O jego zaletach możesz poczytać na blogu MSERWIS:

Jeżeli posiadasz już bloga i chcesz zwiększyć jego widoczność, warto zadbać o odpowiednio ciekawe treści i ich pozycjonowanie w wyszukiwarce. W przypadku “świeżych” witryn ciekawym rozwiązaniem może okazać się zastosowanie pingbacków:  

https://www.mserwis.pl/blog/jak-zwiekszyc-ruch-na-blogu-wordpressie-czym-sa-pingback-i-trackback/

W dbałości o SEO przyda Ci się także wtyczka YoastSEO, która podpowiada jak dobrze napisać artykuł, dopracować nazwy zdjęć, zadbać o jego długość, czytelność, a także użycie linków. W treściach używaj śródtytułów oraz pogrubień istotnych fragmentów oraz fraz kluczowych – tak, jak to widzisz w tym artykule. Wiele osób skanuje bowiem treści, chcąc wyłapać, to co najistotniejsze.

A teraz przejdziemy do tego o czym pisać na blogu i jak to robić, aby zdobywać nowych Klientów.

prowadzenie bloga

O kwestiach, które rozwiązują problemy i odpowiadają na pytania Odbiorców

Analizuj i dosłownie odpowiadaj na pytania:

  • Z czym Klienci się do Ciebie zgłaszają? 
  • Jakie problemy padają w rozmowach najczęściej? 
  • Jakie kwestie podejmują na forach? 
  • Co wrzucają na grupach wsparcia w mediach społecznościowych? 
  • Co z Twojej perspektywy może być oczywiste, a wciąż dostajesz wiadomości na temat trudności w tej sprawie? 

Przygotuj listę pytań, które często przewijają się w Twojej pracy i stwórz plan przyszłych postów blogowych, w których zaczniesz na nie odpowiadać.

Co konkretnie może się znaleźć na takiej liście? Wiele zależy od prowadzonej branży. Mogą do nich należeć, chociażby takie tematy: 

  • Jak wybrać program do projektowania? 
  • W jaki sposób dopasować opony do auta? 
  • Jak działa mop parowy? 
  • Która moc odkurzacza będzie lepsza? 
  • Jak sprawdzić potrzebny rozmiar rolety?

Klienci to największa skarbnica wiedzy na temat tego, o czym pisać na blogu, by sprzedaż rosła. Przecież, skoro ich pytania lądują u Ciebie na mailu bądź padają w rozmowie telefonicznej, z pewnością są też wyszukiwane w Google. A jeśli znajdą odpowiedzi u Ciebie, a nie u konkurencji, zwiększasz prawdopodobieństwo sprzedaży. A nawet jeśli konkurencja też o tym pisała, postaraj się zrobić to lepiej, w jak najbardziej atrakcyjny sposób. Daj coś extra, o czym w dalszej części artykułu.

Jeśli już prowadzisz bloga, sprawdzaj co do tej pory budziło największe zainteresowanie Użytkowników. Jakie artykuły są najczęściej odwiedzane? Które zatrzymują czytelnika na dłużej? Sięgaj w tym celu do narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics. Dzięki temu poznasz zachowania Czytelników na Twoich stronach.

Zadbaj też o to, by język, którym piszesz był zrozumiały – na poziomie wiedzy Klienta. Stosuj metafory, porównania, historie… Pamiętaj, że dla niego, często nieznającego branżowych nazw czy określeń potrzebne są jasne sformułowania. Bo co to znaczy poziom decybeli? Jaki to ma wpływ na wybór odkurzacza? Co innego, jeśli napiszesz, że poziom do 60 decybeli jest na tyle cichy, że nie obudzi śpiącego w sypialni malca, a powyżej 70 będzie przeszkadzać w normalnym oglądaniu telewizji. Ponadto, by znaleźć frazy i sformułowania, jakich najczęściej szukają użytkownicy, możesz się posłużyć narzędziami, które pokażą Ci najpopularniejsze wyszukiwania. Jest to na przykład strona AnswerThePublic, czy bardziej zaawansowana, płatna platforma Senuto. Możesz także zainstalować do swojej przeglądarki rozszerzenie KeywordsEwerywhere.

O czym pisać na blogu?

O czym pisać na blogu i jak to robić, aby mieć więcej nowych klientów

O przykładach z życia i historiach osób, które skorzystały z naszej oferty.

Żeby to, o czym piszemy na blogu zwiększało liczbę Odbiorców i sprzedaż, powinno przemawiać do naszych potencjalnych Klientów. Poza powyższymi przykładami, szczególnie w branży usługowej, warto sięgnąć po historie. Z historiami łatwiej nam się utożsamić. To coś więcej niż tylko tabela ze specyfikacją techniczną, czy ranking.

Możesz sięgać po konkretne sytuacje Klientów. Opowiedzieć, z jakimi problemami się borykali i jaka usługa, działanie czy konkretny produkt pomogły im w rozwiązaniu. Pokaż metamorfozę. Jak było wcześniej, a jak jest teraz dzięki współpracy z Tobą. Co się zmieniło? Co Twoi dotychczasowi Klienci osiągnęli? Prawdopodobnie Twój czytelnik marzy o tym samym lub bardzo zbliżonym. Nie bój się odwoływać przy tym do emocji.

Załóżmy, że jesteś trenerem publicznych wystąpień i opowiadasz o tremie. Przedstaw przypadek (oczywiście anonimowo) osoby, która się do Ciebie zgłosiła z dużymi obawami przed przemawianiem. Dodatkowo okazało się, że bez pracy nad tą umiejętnością mogłaby stracić szansę na awans w firmie. Przed waszym spotkaniem była pełna obaw. Bardzo się stresowała. Po kilku lekcjach nauczyła się panować nad postawą, oddechem i głosem, zyskując większą pewność siebie i radość z nadchodzącego awansu. To wspaniały przykład i uzupełnienie, chociażby wpisu pod nazwą „5 sposobów na tremę przed wystąpieniami”.

Mów o produktach i usługach w praktyczny sposób

Gdy zastanawiasz się, o czym pisać na blogu, i jak to robić, aby zdobywać nowych Klientów, pomyśl po co Ty najczęściej sięgasz. Jakie tematy przeglądasz przed decyzją o zakupie? Oczywiście każdy ma swoją strategię. Są osoby o analitycznym umyśle, które zanim klikną „dodaj do koszyka” przejrzą całą specyfikację i listę funkcjonalności. Są też takie, którym wystarczy, że produkt jest trendy i bije rekordy popularności. Jak i tacy, którzy sugerują się opiniami innych.

Zawsze jednak warto postawić na zasadę: im prościej i bardziej praktycznie, tym lepiej. Niech użytkownik nie błądzi po stronie, a dostaje od Ciebie informacje podane na tacy. Niech zobaczy, jakie korzyści ma rozwiązanie, które proponujesz. Nie skupiaj się na samych cechach, ale próbuj to zobrazować. W atrakcyjny, przystępny sposób. W postaci tabel, graficznych wizualizacji, filmików, cytatów z opiniami czy infografik. I oczywiście z praktycznym linkowaniem do Twojej oferty czy pobrania stosownych lead magnetów – bezpłatnych materiałów możliwych do pobrania po pozostawieniu adresu mailowego.

Korzystaj ze sprawdzonych sposobów, takich jak rankingi sprzedaży, TOP 5 produktów miesiąca, rozpakowywanie produktu, jego praktyczne testy w działaniu itd. Postaraj się o choćby mini poradniki do pobrania, dzięki któremu czytelnik trafi na listę subskrybentów. To z kolei umożliwi ci dalszą komunikację z nim poprzez e-mail. Jakież to praktyczne! Nawet jak odbiorca wyjdzie z Twojego bloga, wspólna relacja pozostanie.

O czym pisać na blogu i jak to robić, aby zdobywać nowych klientówPodsumowanie

Powyższe wskazówki łączą się ściśle z marketingiem interakcyjnym, którego jestem mentorką. To sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. Jak widzisz, każdy wpis na blogu, to powód do takiego wirtualnego spotkania. Zetknięcia się z Twoją marką i Tobą, jako pomocnym doradcą. To tam pokazujesz swoją ekspertyzę i atuty oferty, którą można u Ciebie znaleźć.

Komunikując się tym kanałem, zyskujesz długofalowe wsparcie marketingowe swojej sprzedaży. Całodobowy dostęp do Twoich treści generuje nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Przemyśl strategię działań, rozważając powyższe wskazówki związane z tym, o czym pisać na blogu, by pozyskiwać nowych klientów, a Twoja sprzedaż rosła. W zamian w tle budować się będzie Twoja rozpoznawalność i trwalsze relacje, oparte chociażby o komunikację mailową. Jeśli szukasz inspiracji do tego, by tworzyć ciekawe treści, zarówno na bloga jak i do mediów społecznościowych, możesz pobrać arkusz, który opowiada o mojej autorskiej strategii planowania treści P.O.K.A.Ż. (http://bit.ly/pokaz-do-pobrania) Dzięki niej przygotujesz listę pomysłów na wartościowe wpisy i uporządkujesz swoje plany związane z publikacją. A gdyby wciąż brakowało Ci weny lub nie masz czasu na główkowanie, odezwij się do mnie (https://marketing-interakcyjny.pl/), a z pewnością coś wspólnie wymyślimy.

Zapisz się na powiadomienia o nowych artykułach

i odbierz link do unikatowej oferty


* Wypełniając formularz wyrażam zgodę na przesłanie na mój adres e-mail powiadomień ze strony „www.mserwis.pl/blog”. Szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności: https://www.domeny.tv/polityka-prywatnosci

Uczę Marketingu Interakcyjnego – Sztuki komunikacji i budowania relacji w oparciu o Twoje wartości. Jestem przedsiębiorcą i doradcą do spraw marketingu interakcyjnego oraz contentu. Od wielu lat związana z branżą e-commerce, kreatywnie wspomagam promocję wartościowych produktów i usług.

Wierzę, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zakomunikować światu. Moją misją jest wspieranie innych w prowadzeniu biznesu i życia, które dają spełnienie, poczucie szczęścia i satysfakcję finansową.

Polub nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Komentarze

Jedna odpowiedź do “O czym pisać na blogu i jak to robić, aby zdobywać nowych Klientów?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *